IT Teamleder, IT Service Desk og Endpoint Management hos OK a.m.b.a.

En spændende lederrolle i en vækstvirksomhed med fuldt fokus på digitalisering og den grønne omstilling.

Til vores kunde OK a.m.b.a. søger vi en erfaren IT Teamleder til to teams i OK’s infrastrukturafdeling, nemlig Service Desk og Endpoint Management. Sammen med dine teams vil du arbejde tæt sammen med resten af OK-organisationen, hvor et højt niveau af kundeservice spiller en vigtig rolle, og hvor der er rig mulighed for at sætte dit præg på procesdesign.

OK er et af Danmarks største energiselskaber. De har i mere end hundrede år leveret energi til tusindvis af forbrugere og virksomheder i hele Danmark, og det gør de fortsat. Danmark står midt i en historisk grøn omstilling, og hos OK er de i fuld gang med at omstille deres forretning, så de også i fremtiden kan være en seriøs nøgleaktør på energimarkedet. Især i de senere år har OK været i en spændende udvikling, hvor både antallet af medarbejdere og omsætningen er vokset betydeligt. 

Mere om jobbet 

Du bliver teamleder for i alt 13 medarbejdere fordelt på to sub-teams: IT Service Desk og Endpoint Management. Begge er velfungerende teams, som leverer et højt serviceniveau til brugerne. 

Du får reference til chefen for IT Operations and Services (som refererer til CIO) og bliver del af dennes ledergruppe såvel som den samlede IT-ledergruppe. 
IT Operations and Services arbejder meget tværgående, og du vil bl.a. få assistance fra projektkoordinatorer, projektledere og ITSM-professionelle. Du vil endvidere arbejde tæt sammen med ledere og fag-professionelle fra IT-organisationens øvrige chefområder: IT Udvikling, BI & Integration, IT Sikkerhed og IT PMO & CIO Office.

Ud over den daglige ledelse og koordinering af support til organisationens brugere er der fokus på IT Service Management, procesmodning og løbende forbedringer i takt med OK’s vækst. Ligeledes har du fokus på at opbygge og vedligeholde stærke relationer både internt ift. dine teams og med resten af OK-organisationen.

I forhold til Endpoint-teamet vil en helt central opgave være Application Management, og det vil for dig som IT Teamleder betyde en bred kontaktflade i forretningen.

Dine opgaver vil blandt andet inkludere:

  • Opgaveledelse og -styring i et dynamisk miljø med mange typer af sager (tickets) og øvrige opgaver
  • Evaluere og håndtere henvendelser fra forretningen, eskaleret fra support (f.eks. non-standard change, service requests og indkøbsønsker)
  • Varetage forretningskontaktflader og forventningsafstemning med interessenter i forretningen
  • Modne områdets kerneprocesser, arbejdsgange og tooling, herunder anvendelsen af ServiceNow
  • Udvikle teamets evne til at håndtere stadig flere typer af henvendelser fra forretningen, herunder vedrørende standardapplikationer og 3. partsløsninger
  • Udvikling af rapporterings-koncept for området
  • Etablere ressourcestyrings- og forecast-koncept baseret på historik og registreringer i ServiceNow
  • Drive definition og formidling af de leverede serviceydelser (servicekatalog) inden for både support, f.eks. service desk og brugersupport, og end point, herunder udstyrsstandarder
  • Samarbejde med underleverandører, herunder samordning af processer og snitflader

Vi forestiller os, at du:

  • Har en relevant IT-faglig baggrund og erfaring med IT Service Desk-teams og Endpoint Management
  • Har ledelseserfaring fra en IT-supportfunktion eller tilsvarende
  • Har praktisk erfaring og kendskab til ITIL-processer og ServiceNow
  • Har evne til at sætte den overordnede retning, prioritere opgaver samt strukturere og etablere processer effektivt
  • Har gode people skills og en aktivt coachende tilgang
  • Har god gennemslagskraft, er beslutningsdygtig og har gode kommunikations- og samarbejdsevner
  • Kan se dig selv som drivende kraft i en modning og professionalisering af  support- og end-point-funktionen

Mere om OK og hvad de kan tilbyde dig

Her tilbydes gode udfordringer i en lederstilling med stor indflydelse og ansvar for to meget centrale teams. Hos OK vil du opleve en stærk faglig kultur med gode udviklingsmuligheder, både personligt og fagligt.

Virksomheden har gode personaleforhold inkl. pension, ulykkesforsikring, sundhedsforsikring til dig og din familie, morgenmad hver dag, sund og varierende frokost, 6 ugers ferie mm., og der er gratis parkering. Du vil også blive tilbudt forskellige former for kurser m.m., så du fagligt kan udvikle dig og holde dig opdateret. 

De har en aktiv personaleforening, som tilbyder mange sociale arrangementer, foredrag mm. Desuden tilbydes diverse rabatordninger på OK’s egne produkter og ydelser. 

OK ligger i Viby J, Aarhus. De er ca. 1.100 medarbejdere i OK og mere end 2.500 ansatte i OK-koncernen.  

Interesseret?
Vi hos Bloom glæder os til at modtage din ansøgning og CV snarest. Samtaler afholdes løbende, og ansættelse sker, når vi har fundet den rette kandidat. Har du spørgsmål vedrørende stillingen, er du velkommen til at kontakte seniorkonsulent Dorte Pape på tlf. 3160 9365 eller via dp@bloom.dk

Vi glæder os til at høre fra dig!
 

 

Attach a resume file. Accepted file types are DOC, DOCX, PDF, HTML, and TXT.

We are uploading your application. It may take a few moments to read your resume. Please wait!

More info

Dorte PapeDorte Pape

Manager Aarhus

dp@bloom.dk

+45 3160 9365

Apply Now